Drøbak Golfklubb

Drøbak Golfklubb er en åpen og inkluderende klubb med et bredt aktivitetstilbud; enten du er medlem eller gjest, nybegynner eller elitegolfer, ung eller godt voksen – til oss er du hjertelig velkommen!

Drøbak Golfklubb ble stiftet 31. oktober 1988, mens vår 18 hulls parkbane åpnet i juni 1992. Over 1600 medlemmer og et betydelig antall gjester spiller i alt 30-35.000 golfrunder i løpet av en sesong - omregnet til distanse tilsvarer dette cirka 25 000 mil til fots med en bagasjevekt på 6-12 kg! Vi har ikke bare en av landets tre mest spilte golfbaner, Drøbak Golfklubb er også en betydelig bidragsyter til folkehelsen.

Golfbanen i Drøbak har flott beliggenhet på Belsjø, kun 10 minutters gange fra populære Drøbak sentrum med sine strender, mange gallerier og spennende butikker. I tilknytning til anlegget har vi gode treningsområder, en proshop med dyktige trenere og ærverdige Drøbak Golfkafé som, i tillegg til selskaper og catering, har flotte lokaler og idyllisk uteservering.

Vår 18 hulls par 70 parkbane har høy kvalitet på fairwayer og greener. Til tross for at den er relativt kort og tilsynelatende lettspilt – til glede for mange hobbygolfere - byr den også på utfordringer selv for de beste spillerne.

Da vi mottok prisen Premier European Golfcourse, tildelt av foreningen for europeiske golfbanearkitekter, ble vi selvsagt veldig glade og stolte. Det er likevel det gode miljøet i klubben som er viktigst for oss. Golf kan være en idrett for alle!

Drøbak Golfklubb Logo