Viktor Hovland utnevnt til Æresmedlem

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 9. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I tråd med klubbens retningslinjer for æresmedlemskap - tildeles spillere med tilknytning til klubben som har spilt minst én PGA- eller LPGA-turnering.

Den profesjonelle golfspilleren Viktor Hovland var medlem av, og representerte, Drøbak Golfklubb i sine ungdomsår. I likhet med resten av klubbens elitejuniorer ble han trent av headpro Jim McGowan.
I løpet av sin tid hos oss ble Viktor blant annet Norgesmester, var på Norges vinnende lag i junior-EM og kom på 4. plass i ungdoms-OL. Han har siden den gang bl.a. vunnet US Amateurs, kvalifisert seg for PGA Tour høsten 2019 og vunnet sin første PGA Tour-turnering, Puerto Rico Open, i 2020.
I tråd med klubbens retningslinjer for æresmedlemskap - tildeles spillere med tilknytning til klubben som har spilt minst én PGA- eller LPGA-turnering - ble Hovland utnevnt til æresmedlem under årsmøtet 5.3.20. Viktor, som selv ikke kunne være tilstede under seremonien, har sendt oss følgende hilsen:

• Tusen takk for utnevnelsen! Utrolig hyggelig å bli satt pris på og at folk viser interesse i det jeg driver med. Jeg har brukt store deler av oppveksten på Drøbak, og klubbens gode miljø har definitivt bidratt til min vei til PGA Touren. Takker igjen for den store æren, og håper å se mange av dere snart.

Fra før har klubben kun ett æresmedlem, Henrik Bjørnstad.