Viktig info vedrørende parkering på golfklubbens P-plass

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 11. desember 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Utenom golfsesongen: 10 kroner timen for parkering ved golfbanen.

Nå innføres det delt parkeringsavgift på parkeringsplassen ved Drøbak Golfklubb utenom golfsesongen: I vinter vil det koste 10 kroner per time – maksimalt 50 kroner for opptil 10 timer.

Vi mener dette er rimelig, og vi tror folk flest vil ha forståelse for denne parkeringsavgiften, sier daglig leder Jens Gilboe i Drøbak Golfklubb (DGK), og forteller at golfklubben har nær dialog med DFI og skigruppa: -Vi ser hele tiden på løsninger som kan fungere best for alle parter. Det er bla gratis parkering på nedre p-plass ved Smieveien under alle arrangementer i vinter.
Drøbak Golfklubb besluttet i høst å innføre betalt parkering på klubbens hovedparkeringsplass ved pro-shopen utenom golf sesongen. - Dette gjør vi for å dekke noen av våre leieutgifter og kostnader til lån og oppgradering, samt løpende vedlikehold, sier Gilboe, og forteller at DGK har innledet et samarbeid med Voids Parkering.

P-plassen er tydelig merket med skilt, og det er satt opp en registrerings- og betalingsautomat ved Proshop’en. I tillegg kan Voids app benyttes som gjør det enkelt å registrere og betale for parkering direkte via mobilen.

-Mange har glede av golfbanen sommer som vinter, og vi gjør det vi kan for å være en aktiv og positiv samfunnsaktør og aktivitetsbygger i lokalsamfunnet, avslutter daglig leder Jens Gilboe i Drøbak Golfklubb.