Utendørs golfsesongen er nå over på Drøbak Golfklubb

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 6. desember 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Banen og anlegget er nå stengt for golfaktiviteter. Forberedelsene til «vinterdvalen» fortsetter, og foreløpige resultater for 2022-sesongen i Drøbak Golfklubb viser nok et godt golfår.

Totalt ble det registrert nesten 30500 runder på banen i år – mens det i fjor ble spilt over 38000. Av disse var nesten 3700 gjestespillrunder mot drøye 5400 året før. -Mye av forklaringen til nedgangen er at vi i år, mot i fjor, åpnet banen nesten fire uker senere -Medlemmene i DGK stod for omtrent 16500 spillerunder, og vi fikk 210 nye medlemmer i 2022 – hvorav 77 nye er barn og unge. Antallet medlemmer økte netto til totalt 1861 i 2022.

Vi takker våre medlemmer, samarbeidspartnere og gjester for nok en god golfsesong og gleder oss allerede til og kunne ta dere alle imot igjen neste år! Da med den  nye veien og plassen ved utslag 1, det nye og ferdigstilte garasjebygget og overbygget på rangen, og vi håper og tror oppgraderingen av P-plassen og inn og utkjøringen vil stå klart til sesongåpningen - Sees!

Foto: J. Ketil Steine