Drøbaks golf- juniorer rykket opp!

Av: Ketil Steine  |  Publisert: 2. juli 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Junior herrelaget i Drøbak Golfklubb rykket denne uken opp i «elitedivisjonen»:

Laget, som besto av - fra venstre på bildet - Lodin Mathias Femoen, Benjamin Wolnik-Thoresen, Mikkel Bergum Johansen, Philip Linberg Bondestad og Louie Mortimer Martinsen samt laglederen Christoffer Arntsen – leverte særlig gode enkeltmannsresultater den siste dagen, og ble nr 2 i sin «divisjon».

Trener lagspill
-De to beste i 1.divisjon rykker opp i «elitedivisjonen», og skal altså spille om NM-gullet neste år, sier pressekontakten i DGK, J. Ketil Steine, og forteller at laget, som neste år «mister» Philip Linberg Bondestad på grunn av alderen, særlig kommer til å legge vekt på lagspill frem mot NM i 2022.

Favorittseier i NM
Det ble favorittseier i både jente- og gutteklassen i lag-NM for juniorer på Nøtterøy Golfklubb sist uke: Fana GKs jentelag vant jenteklassen, mens Oslo GKs guttelag vant NM for femte år på rad.
Kristiansand GK, Drøbak GK, Sunnfjord GK og Stavanger GK kunne juble for opprykk fra førstedivisjon, som ble spilt på Borre og Kjekstad.

(Foto: Odd Arne Johansen/DGK)