4.plass i lag-NM til Drøbaks golfgutter

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 23. juli 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det ble en flott 4.plass, og fortsatt spill i denne NM-divisjonen, til laget fra Drøbak Golfklubb (DGK) i NM for herrelag i Stavanger sist helg,

forteller DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine, og berømmer Drøbaks NM-herrer Andreas Strand Ellingsberg, Lasse Gerhardsen, Philip Linberg Bondestad og Mikkel Antonsen, samt trener og lagkaptein Jim Mcgowan, og Ståle Bondestad fra DGK:

-Til tross for en litt svak start, spilte gutta seg mesterlig opp til en 4.plass, som denne gang ikke blir ansett som den «sure 4.plassen», sier Steine, og forteller at dermed sikret DGK-laget seg – med god margin - spill i den øverste golfdivisjonen også neste år. I golf-NM er det nemlig slik at de siste to lagene på resultatlisten rykker en «divisjon» ned neste år.
Spenning til siste slutt
Det ble spenning helt til siste slutt i både dame- og herreklassen i lag-NM på Stavanger GK da henholdsvis Vestfold GK og Miklagard GK til slutt kunne juble for seier, skriver bladet Norsk Golf: I herreklassen ble det så jevnt som det kunne bli, da Oslo GK tok igjen Miklagard GKs forsprang på to slag før siste dag. Miklagard GK trakk til slutt det lengste strået i omspill etter at begge lagene endte 39 under par (!) sammenlagt. Fjorårsvinner Stavanger GK endte på tredjeplass, 29 under par. DGKs herrer endte på 9 under par.

Drøbak Golfklubbs herrelag i årets NM i Stavanger – fra venstre Andreas Strand Ellingsberg, Philip Linberg Bondestad, Mikkel Antonsen og Lasse Gerhardsen samt lagkaptein og trener Jim Mcgowan. (Foto Ståle Bondestad/DGK)