Status golfbanen 13. januar 2023

Av: Lars Eriksen  |  Publisert: 13. januar 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Været har så langt vært tilsynelatene likt 21/22 vinteren, men "resultatet", spesielt på greenene, er foreløpig ganske ulikt.

Greenene er så langt nesten uten skadelig is. Det er fortsatt mildt og vekslende vær så dette kan endre seg, men det ser langt bedre ut i år.

Den 12/01-23 var det mye is på områder hvor folk har laget stier, aket osv. Det er også en del is i lavpunktene på banen, men meste parten av dette er porøs is og kan ikke sammenlignes med det islaget vi hadde mye mer av på samme tid i fjor.

Før frosten kom i høst gravde vi drens renner i ytterkant av de fleste greenene for å minimere muligheten for stående vann som kan bli til skadelig is. Så langt har dette fungert meget bra.

I begynnelsen av uke 2 laget vi renner i snødekket for å bedre avrenningen av smeltevann, og det ser også ut til å fungere godt.

Bilde fra Green 6