Senior Klubbmesterskapet 2023

Av: J. Ketil Steine  |  Publisert: 5. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Over 70 senior golfspillere – fra 50 år til over 80 – var påmeldt til start i Drøbak Golfklubbs klubbmesterskap for seniorer sist helg.

og vinnerne i årets fem klasser er: Kirsten Ravne Bugten Damer 50+; Robert Gudmundsen Herrer 50+; Leif-Erik Hansen Herrer 60+; Espen Olafsen Herrer 70+ og Per H. Birkeland Herre 80+ - Gratulerer til årets vinnere og deltakere!

-Jeg er også i år imponert over deltagelsen blant de eldste i klubben, sier DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine, som fortsatt tviler på om andre idrettslag i området samler så mange godt voksne deltakere i et klubbmesterskap for senior damer og herrer:

-Klassen Senior Herrer 80+ samlet også i år hele åtte deltagere, sier Steine, og forteller at denne klassen i år ble vunnet av Per Helge Birkeland (+ 34 slag) fulgt av Jan-Erik Keim (+41 slag) og Hans Ross (+45 slag).

Klassen Senior Damer 50+ var i år slått sammen med de eldste damene (+60 og +70), og samlet åtte deltagere. Klassen ble vunnet av Kirsten Ravne Bugten med + 27 slag, fulgt av Sonia Jacobsen (+ 33 slag), og Mary Caroline Berge Daland (+ 43 slag).

Klassen Senior Herrer 50+ samlet 22 deltagere, og klassen ble vunnet av Robert Gudmundsen (+ 13 slag) etter omspill mot Erlend Wiik (+ 13 slag), fulgt av Tommy Nilsen (+16 slag).

Klassen Senior Herrer 60+ samlet 23 deltagere, og ble – i år, som i fjor - vunnet av Leif-Erik Hansen (+4 slag), fulgt av Håkon Uflaks Wærstad (+ 9) og Mouritz Patursson med + 14 slag.

Klassen Senior Herrer 70+ samlet ni deltagere, og ble vunnet av Espen Olafsen med + 20 slag fulgt av Bjørn Per Østro (+ 32 slag) og Torbjørn A. Togstad (+36 slag).

Årets senior klubbmestere i Drøbak Golfklubb er - fra høyre på bildet: Espen Olafsen (70 +), Per Helge Birkeland (80 +), Kirsten Ravne Bugten (50 +), Robert Gudmundsen (50 +) og Leif-Erik Hansen (60 +). (Foto: J. Ketil Steine/DGK)