Rekorddeltakelse i Drøbak Golfklubbs siste turnering i år

Av: Ketil Steine  |  Publisert: 6. oktober 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Drøbak Golfklubbs siste klubbturnering – Ekte- og vennskapsturneringen, populært kalt «ekteskapsprøven» - ble gjennomført sist lørdag,

og årets vinnere er Liv Rygge Wilmann og Ole Wilmann, Siri og Ingar Hole samt ekteparet Camilla Bjørnesset og Christian Holter. -Det rapporteres heller ikke i år om pågående skilsmisseforhandlinger som følge av lørdagens golfspill, konstaterer DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine:

-Golfturneringen «Ekte- og vennskapsturneringen» i DGK er en relativt uhøytidelig turneringen for ektepar, samboere og vennepar, som markerer at vi nærmer oss slutten på årets golfsesong ute på banen, sier Steine og forteller at spillerne spiller en såkalt foursome hvor hvert par spiller på èn og samme ball, og slå annenhver gang. -Deltakernes handicap legges sammen for hvert par, og deretter deles dette på to, forklarer Steine og forteller at basert på dette «nye» handicap’et tildeles parene ekstra slag.

Hole-In-One
Under årets konkurranse ble det også registrert en såkalt Hole-In-One, da Jonas Bergersen slo ballen «rett i koppen» med ett slag på hull 17 - par 3-hullet omtrent midtveis langs Ullerudsletta.

Rekordstor deltagelse
Årets «ekteskapsprøve» samlet hele 100 deltagere, og klubben måtte operere med venteliste. -Vi har registrert en rekordstor interesse for golf denne sesongen, sier Steine, som antar at dette også skyldes mindre reisevirksomhet på grunn av Covid 19-restriksjonene: -Nå i oktober pleier mange av våre medlemmer og reise sydover, men i år holder de seg hjemme og satser på spill så lenge banen er åpen. Deretter fortsetter de på Haug Golfsenter, hvor de kan holde treningen vedlike utover vinteren, sier Steine, og forteller at vinnerne – Ole Jostein og Liv Rygge Wilmann, vant med totalt 4 under par (66 slag), fulgt av Siri og Ingar Hole med 3 under par (67 slag) samt Camilla Bjørnesset og Christian Holter med 2 under par og 68 slag.

Vinnerne av årets «ekteskapsprøve» i Drøbak Golfklubb – fra venstre: Siri og Ingar Hole (2.plass), vinneren Ole Jostein Wilmann (her uten kona Liv) i midten, og ekteparet Camilla Bjørnesset og Christian Holter (3.plass) til høyre. (Foto: J. Ketil Steine, DGK)