Philip (17) fra Drøbak ble beste amatør i Golf-NM!

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 3. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

En av de lovende unge golfspillerne i Drøbak Golfklubb – 17-årige Philip Linberg Bondestad - ble i helgen beste amatør i NM i golf for herrer.

Philip endte på 6. plass med totalt 15 under par etter en meget sterk siste spilledag, hvor han noterte seg for hele 8 birdier (1 under par), 3 bogeyer (1 over par) - Gratulerer!
Philip har spilt golf siden 2015, og er i dag elev ved golflinjen ved Wang toppidrettsgymnas i Oslo.

De to andre DGK-spillerne, amatøren Mikkel Antonsen, og Anders Strand Ellingsberg, endte på henholdsvis delt 20.plass og 34.plass.

Mer enn 100 herrespillere
Totalt stilte 107 av Norges beste herrespillere til start sist torsdag. 52 av spillerne – deriblant alle de tre DGK-spillerne - klarte cut’en fredag, og fikk spille de to siste NM-dagene. Herreklassen ble vunnet av Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK) med totalt 21 under par, fulgt av Espen Kofstad fra Oslo Golfklubb med totalt 20 under par, og Jarand Ekeland Arnøy (Fana DG) med 18 under par.
Dameklassen, som totalt samlet 48 av Norges beste spillere – hvorav 18 klarte cut’en - ble vunnet av Celine Borge fra Vestfold GK på par, fulgt av Karoline Stormo (Arendal & Omegn GK) og Marianne Skarpnord (Moss & Rygge GK) med henholdsvis 1 og 3 over par. DGK hadde ikke deltagere i Dame-NM.

(Foto: Ståle Bondestad/DGK)