Nye, unge talenter i Drøbak Golfklubb

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 1. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nora, William, Mikkel, Nicolas, Mathias, Mille og Beck gjorde alle en kjempe flott innsats under Narvesen Tour i helgen.

Nora Emilie Wiik-Hansen (14) vant i helgen sin klasse J15N – regulert for handicap - på hjemmebane, med sterke netto par. Uten regulering for handicap, vant Mikkel Bergum Johansen (13) sin klasse G15B med brutto sterke 72 slag – to over par. Etter regulering for handicap tok Nicolas Carl Reite Delgado like godt 2. plassen i sin klasse – G15N – med netto -3, fulgt av Mikkel B. Johansen med netto -2, og William Puntervold (14) med netto -1. Lodin Mathias Femoen tok en hederlig 15. plass. Klassen ble vunnet av Eskil Franch fra Oppegård GK med netto 7 under par.

Viktor Hovland er forbildet

-Totalt var det 75 deltakere i årets Narvesen Tour på Drøbak Golfklubb (DGK) sin bane sist helg, sier DGKs pressekontakt J. Ketil Steine, og minner om at dette skjedde samme helg som DGK-medlem, Viktor Hovland sikret videre deltagelse i den prestisjefylte turneringen Tour Championship i USA til helgen: -Viktor Hovland er et forbilde som våre juniortalenter «strekker seg etter», sier Steine og forteller at det var totalt syv juniorer med fra Drøbak GK: I tillegg til de som allerede er nevnt, deltok to i Mix-12 klassen, som går 9 hull uten notering av resultater: Mille Bugten Kvåle (11) og Beck E. Bjørnstad (12) – sistnevnte med tidligere golfproff pappa Henrik som caddie, avslutter Steine.

Resultater

Fra venstre: William Puntervold (14), Nora Emilie Wiik-Hansen (14), Mikkel Bergum Johansen (13) – alle unge juniortalenter i Drøbak Golfklubb. (Foto: Privat/DGK)

(Enkeltbilde) Nicolas Carl Reite Delgado (14) fra Drøbak får sin premie. (Foto: Privat/DGK)