Ny andreplass til Mille Bugten Kvåle.

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 29. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Mille Bugten Kvåle (i klassen Jenter 15) fra Drøbak Golfklubb (DGK), tok en ny, flott andreplass i Narvesen Tours tredagers turnering sist helg

Mille tok også «sølv» i en tilsvarende Narvesen Tour-turnering i Fredrikstad i slutten av mai, forteller Drøbak Golfklubbs pressekontakt, J. Ketil Steine:
-Drøbak Golfklubbs lovende juniorer er for lengst i gang med turneringsspill, sier Steine, og forteller at Gabriel Zia Gulbrandsen fra DGK tok en hederlig 9.plass i klassen Gutter 15 netto, mens Lodin Mathias Femoen og Benjamin Wolnik-Thoresen – begge fra DGK -  endte på henholdsvis 10. og 18.plass i klassen Gutter 19 netto.

Narvesen Tour for de yngste
Steine forteller at jenter og gutter i alderen 6-19 år er velkomne til å delta på Narvesen Tour, uavhengig av tidligere turneringserfaring: -Turneringene er derfor inndelt i ulike klasser etter kjønn, alder og ferdighetsnivå, og det er ulike spilleformer og banelengder tilpasset klassene. For de minste lages det egne tilrettelagte baner over 6 eller 9 hull, med hull-lengder som er tilpasset barna. For de aller minste er det heller ikke mye fokus på regler, men mer på å ha det gøy. -For de mer erfarne er Narvesen Tour en av møteplassene hvor spillere fra forskjellige klubber blir kjent med hverandre, konkurrerer mot hverandre og motiverer hverandre til å bli bedre golfspillere i et mestringsorientert miljø, sier Steine: -Målet er å øke andelen barn og unge i klubbene, og øke antallet juniorer som konkurrerer i turneringsspill på alle nivåer, avslutter DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine.

Mille Bugten Kvåle (i klassen Jenter 15) fra Drøbak Golfklubb, bosatt i Ås, tok en ny, flott andreplass i Narvesen Tours tredagers turnering sist helg på golfbanene til Gamle Fredrikstad Golfklubb, Moss & Rygge Golfklubb og Losby Golfklubb. (Foto: Privat/DGK)

Pressekontakt DGK: J. Ketil Steine, mobil 47464183 – epost jksteine@broadpark.no