Nora (14) vant - igjen

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 8. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nora Emilie Wiik-Hansen (14) - vant begge sine turneringer sist helg. Først i Narvesen Tour Gamle Fredrikstad Golfklubb lørdag, og så – igjen – i Narvesen Tour Halden Golfklubb søndag!

Nora spiller i klassen J15N, og vant i Fredrikstad – regulert for handicap – med 72 slag, som er par for denne banen. -Nora fikk en litt trøblete start, men på hull 9 snudde det, sier en stolt pappa Henrik Wiik-Hansen og forteller at Nora satte en 25 meters chip for birdie på hull 9 under vanskelige forhold, med ekstremt mye vind og vanskelige greener. -Derfra og inn gikk alt så mye bedre, sier pappa Henrik, og forteller at William Puntervold fra Drøbak fikk en sterk 7 plass netto i et veldig sterkt felt i klassen G15 i Fredrikstad.

Nora x 2
Dagen etter spilte Nora på Halden Golfklubbs bane, og vant igjen på par - 70 slag. Nora viser altså både stigning og stabilitet – forrige helg vant hun en tilsvarende turnering på hjemmebane i Drøbak, med sterke netto par. For tre uker siden ble hun nr. 3 i tilsvarende turnering på Gjerdrum golfklubbs bane.

Flere gode juniorer fra DGK
Mikkel Antonsen fra Drøbak vant lørdag sin klasse G19 i Fredrikstad med brutto par (72). Etter regulering for handicap endte Mikkel på en 14. plass netto.
Uten regulering for handicap, kom Mikkel Bergum Johansen (13) fra Fagerstrand – som vant i Drøbak forrige helg – på en 9.plass i Fredrikstad. Netto endte han på en 18.plass i sin klasse G15B med brutto sterke 72 slag – to over par. I Halden endte han på en 8.plass – både brutto og netto.