NM-sølv til Drøbaks golf-junior guttelag 1. divisjon avd. A

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 30. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Torsdag den siste uken i juni spilte Drøbak Golfklubbs juniorer seg til NM-sølv i lagspill på hjemmebane - Gratulerer!

Laget ledet etter lagspillet første dag, men måtte se seg så vidt slått andre dag – med enkeltspill – av juniorlaget fra Bærum Golfklubb. Juniorlaget fra Fana Golfklubb tok bronse-plassen i lag-NM.

-Både Drøbak Golfklubb (DGK) og Bærum GK rykker dermed opp til toppdivisjonen i denne klassen, sier DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine, og forteller at totalt 15 lag deltok – med lagspill onsdag og enkeltspill torsdag – begge dager på Drøbak Golfklubbs bane.

DGKs gutter
Drøbak Golfklubbs junior guttelag besto av Mikkel Bergum Johansen, Lodin Mathias Femoen, Benjamin Wolnik-Thoresen og Gabriel Zia Gulbrandsen – med den tidligere DGK-junioren Philip Linberg Bondestad som lagkaptein. Bondestad er for lengst senior, og studerer i dag med golfstipend i USA – i tidligere DGK-medlem Viktor Hovlands golfskospor.

Bærum Golfklubbs lag vant med totalt 491 slag – bare tre slag bedre enn DGKs 494 slag. Fana GKs lag endte på 3.plass med 520 slag.

DGKs daglige leder, Jens Gilboe, var turneringsansvarlig, og takket de trofaste frivillige fra DGK for innstasen under NM. Thore Wilhelmsen fra Norges Golfforbund takket også for glimrende gjennomføring – og skrøt av bane- og spilleforholdene – med en ekstra takk til DGKs banemannskap.

NM-sølv til DGKs junior guttelag – her med røde skjorter med - fra venstre Lodin Mathias Femoen, Mikkel Bergum Johansen, Benjamin Wolnik-Thoresen og Gabriel Zia Gulbrandsen -  i årets NM på DGKs bane i slutte av juni. Helt til venstre Norges Golfforbunds Thore Wilhelmsen, deretter lagkaptein Philip Linberg Bondestad og - helt til høyre - DGKs daglige leder og turneringsansvarlige, Jens Gilboe. (Foto: J. Ketil Steine/DGK)