Philip Linberg Bondestad med en solid 3. plass i NM!

Av: Admin  |  Publisert: 8. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Philip stakk av med en bronsemedalje i helgens NM i golf for herrer på Bjaavann Golfklubbs bane ved Kristiansand 3.-6. august. - Vi gratulerer!

Kongepokalen gikk til Mats Ege fra Stavanger Golfklubb, med totalt -15, mens NM-sølvet gikk til Jarand Ekeland Arnøy fra Fana Golfklubb, med -11. Philip Linberg Bondestad fra Drøbak Golfklubb (DGK) endte til slutt på -6 i årets NM. Både Ege og Bondestad er amatører, mens sølvvinneren er profesjonell spiller.

Den andre DGK-spilleren i NM-feltet, Mikkel Bergum Johansen, endte på delt 34.plass blant de 49 som klarte den såkalte cut’en etter de to første dagene. Totalt stilte 116 herrespillere til start i årets NM.

En verdig vinner
Det ble en «superduell» mellom gull- og sølv-vinneren, men også bronsevinneren fra Drøbak ble fremhevet: Collegestudenten fra Drøbak GK spilte for mange en birolle i søndagens lederball, men kunne fort fått en av hovedrollene i alt som skjedde. Så godt spilte han, helt til en bogey på nest siste hull. Til slutt endte Bondestad opp med bronsen, seks under totalt, fem slag bak Arnøy. Han fortjente hvert klapp fra publikum, skriver Norsk Golf etter årets golf-NM.

Fra venstre: Jarand Ekeland Arnøy, Fana Golfklubb, Mats Ege fra Stavanger Golfklubb og Philip Linberg Bondestad fra Drøbak Golfklubb – under søndagens premieutdeling. (Foto: Benjamin A. Ward/Norsk Golf)