Mikkel B. Johansen vant Srixon Tour 7 i Asker

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 25. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I helgen vant Mikkel Bergum Johansen fra Drøbak Golfklubb (DGK) sin første Srixon Tour i klassen Gutter 13-15 år (G15) på Asker golfklubbs bane – i stekende varme:

-Etter en litt vanskelig start de første 18 hullene den første dagen, kom spillet seg, og de siste 36 hullene ble unnagjort på sterke -6 av Fagerstrand-gutten, som er en av de lovende juniorspillerne i DGK, rapporterer klubbens pressekontakt, J. Ketil Steine.

Stolt pappa: Endelig!
- Turneringen ble spilt over to dager i strålende sommervær på meget raske og tidvis krevende greener, sier en stolt pappa Odd Arne Johansen: -Endelig kom seieren på en bane der det ikke er lett å score poeng, sier han og forteller at det først og fremst er greenene som gir spillerne noen uvante opplevelser med sine onduleringer og virkelig setter spillerne på prøve: - I den yngste gutteklassen (G15) gikk seieren altså til Mikkel Bergum Johansen fra Drøbak GK. Marcus Audun Goosen fra Sunnfjord GK sikret «sølvmedaljen», mens Mathias Aase fra Sola GK tok tredjeplassen.
I den eldste gutteklassen (G19) måtte det omspill til for å kåre vinneren. I første omspillhull (hull 18) trakk William Brun Solum fra Vestfold GK det lengste strået i duell med hjemmehåpet Joachim Larsen Tegner fra Asker GK. Begge fire under par. Tredjeplassen gikk til Theodor Billington Takman fra Oppegård GK. I den eldste jenteklasse (J19) var Celine Brovold Sanne fra Vestfold GK i en egen klasse. På de neste plassene fulgte Mari Filippa H. Larsen fra Bjaavann GK og Sandra Menes fra Fana GK.I yngste jenteklasse (J15) gikk Hedevig Anna Braastad-Huth fra Fana GK til topps med Ella Ingebretsen fra Stavanger GK og Julie Mathea Busch Braathen fra Askim GK på de neste plassene.

Drøbak Golfklubbs Mikkel Bergum Johansen (i midten) gikk i helgen til topps i den yngste gutteklassen (G15) i Srixon Tour 7 to-dagers turnering på Asker Golfklubbs bane. Marcus Audun Goosen fra Sunnfjord GK (tv) sikret «sølvmedaljen», mens Mathias Aase fra Sola GK (th) tok tredjeplassen.
(Foto: Privat/DGK)

Pressekontakt DGK: J. Ketil Steine, mobil 47464183 – epost jksteine@broadpark.no