KM Putting 2020

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 14. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Den nye putte-klubbmesteren i Drøbak Golfklubb heter Bendik Bergei (26) fra Drøbak.

Bendik kom ikke lett til seieren på trenings-greenen ved klubbhuset på Nordre Belsjø: Først etter omspillshull og «sudden death», tok han seieren knepent foran Håkon Wærstad (58).

Årets konkurranse sist søndag samlet 18 deltagere - hvorav 3 damer: -Vi skulle gjerne sett flere damer i puttemesterskapet, forteller turneringslederen Markus Harboe og mener at denne konkurransen passer meget godt for jentene: -Selv om de kanskje slår litt kortere ute på banen, er de ofte sikrere enn oss gutta på putting-greenen, mener han, og ønsker flere damer neste år.

De gamle er fortsatt eldst
80-årige Alister David Burns-Thomson tok bronse under årets puttemesterskap.
-Klubbmesterskapet i putting ble søndag arrangert for sjette år på rad, avslutter Harboe, som selv har vunnet dette klubbmesterskapet tre ganger. I år måtte han se seg slått av sønnen Magnus (24), som til slutt endte på 4.plass.

Finalistene under årets klubbmesterskap i putting i Drøbak Golfklubb – fra venstre sølvvinner Håkon Wærstad, klubbmester Bendik Bergei med gullputteren, bronsevinner Alistair David Burns-Thomson, og Magnus Harboe, som kom på fjerdeplass. (Foto: J. Ketil Steine/DGK)