Klubbmesterskapet 2019

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 26. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tre nye klubbmestere ble kåret etter klubbmesterskapet på Drøbak Golfklubb i helgen – Tina Lindvall Selstad i dameklassen, Anders Strand Ellingsberg i herreklassen og Philip Linberg Bondestad i juniorklassen. Gratulerer!

Dameklassen:
I dameklassen stilte 12 damer til start, og Tina Lindvall Selstad ble Klubbmester – i år, som i fjor – i år med totalt 149 slag. Charlotte Andresen kom på 2.plass med 154 slag, fulgt av Marit Munthe-Kaas med 173 slag.
Herreklassen:
I herreklassen stilte totalt 65 spillere til start, hvorav 46 klarte «cut’en» etter to runder lørdag og fikk spille finaledagen søndag – og Anders Strand Ellingsberg ble Klubbmester med 202 slag, fulgt av Philip Linberg Bondestad med 207 slag, og Lasse Gerhardsen med 209 slag. Philip L. Bondestad satte en ny flott banerekord på første runden med 60 slag, 10 under par, han slo med dette banerekorden fra 2012, den gang satt av Viktor Hovland i junior KM.
Juniorklassen:
I juniorklassen stilte kun to spillere – og Philip Linberg Bondestad, som kom på 2.plass i herreklassen, noterte seg for 136 slag over 2 runder i denne klassen og ble med det Junior Klubbmester. Unge Mikkel Johansen noterte seg dermed for 2.plass i sin første klubbturnering!

Drøbak Golfklubb gratulerer alle vinnerne og Philip i tillegg med ny banerekord!

Stor takk også til alle spillerne, banemannskapet og ikke minst de frivillige hjelperne!

Foto: Ketil Steine