Drøbaks «golfmastere» 2023 er kåret:

Av: J. Ketil Steine  |  Publisert: 25. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ingar Hole som Master i A-klassen, Roar Hansen i B-klassen og Marion Carlmar som Master i C-klassen. –Eldste deltager var – også i år – snart 98-årige Jens-O. Skybak fra Nesodden.

Golfturneringen «Drøbak Masters» markerer at det nærmer seg slutten på årets golfsesong, og totalt stilte 51 til start sist søndag. Deltagerne er vinnere av DGKs klubbturneringer tidligere i år, mottakere av klubbens Hedersnål, samt de mange frivillige som holder hjulene i gang i golfklubbens mange turneringer og aktiviteter. –Det er en hyggelig tradisjon når Drøbak Golfklubb inviterer de frivillige med til denne siste, store klubbturneringen, forteller daglig leder i Drøbak Golfklubb, Jens Gilboe.
Tre klasser
Spillerne deltok i tre klasser: Klasse A med handicap 0-14,4, klasse B med hcp 14,5-24,4 og klasse C med hcp 24,5-36.
I A-klassen, med 23 deltagere, tok Ingar Hole seieren med -4, fulgt av Bendik Bergei med -3 og Christian Holter med -1.
B-klassen, med 22 deltagere, ble vunnet av Roar Hansen +3, fulgt av Roy Barth Gundeid med +4 og Terje Tømte med +4. Beste dame i denne klassen ble Arna Skauge, fulgt av Siri Hole og Jessica B. Løland. Rekkefølgen bestemmes av den enkeltes handicap
C-klassen, med 6 deltagere, ble vunnet av Marion Carlmar +4 fulgt av Camilla Mack-Berge med +5 og Ole E. Scheie med +5. Rekkefølgen bestemmes av den enkeltes handicap.
I ekstrakonkurransen – om det lengste utslaget på hull 7 opp Berlejordet langs drivingrange’n – vant Kirsten Ravne Bugten blant damene og Tommy Nilsen blant herrene. Bendik Bergei kom nærmest hullet på sitt utslag på hull 17 - det korte par 3-hullet langs Ullerudsletta.
Arne Heiestad vant den innlagte Match Play-finalen i Seniorklassen.

Årets golfmestere i Drøbak Golfklubbs Master-turnering sist søndag – fra venstre Ingar Hole, som vant A-klassen, Roar Hansen, som vant B-klassen, og Marion Carlmar, som vant C-klassen. Alle med luen som viser at de er DGK Mastere! (Foto: J. Ketil Steine/DGK)

Eldste – og blideste - deltager også i årets Master-turnering i Drøbak Golfklubb: Nestor Jens-Olaf Skybak, fra Nesodden, som like over nyttår fyller 98 år. Skybak har vært medlem i klubben siden starten i 1988. Jens-O og hans avdøde kone, Ruth, var i begynnelsen ansvarlige for datidens Grønt Kort-opplæring, og har således «ansvaret» for at hundre medlemmer i Drøbak Golfklubb fortsatt trives på banen. Jens-O var også markeds- og sponsoransvarlig da klubben startet, og han ble dessuten hedret som «Banens gladeste» under søndagens Masters-turnering. (Foto: J. Ketil Steine/DGK)