Drøbak Golfklubb tester ut løsningen til EasyFlow.

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 15. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Som skal bidra til bedre flyt på golfbanen.

Easyflow har lenge jobbet med Drøbak Golfklubb for å få testet Easyflow løsningen i golfsesongen 2022. Drøbak GK har lenge sett at flyt problematikken er noe som er en utfordring på spesielt hektiske dager, men at det er ingen verktøy som faktisk kan bistå golfklubben med å styre flyten på banen. Målet med løsningen til Easyflow er å gi golfklubber en oversikt og et verktøy til å kunne begynne å jobbe med flyt problematikken, og finne løsninger på det.
Flyt på banene har alltid vært ett tema og nå er målet å få samlet data som konkret kan si noe om utfordringen og komme med løsninger. Det er flere spørsmål vi kan stilles oss rundt dette tema: Hva er grunnene til at det blir forsinkelser på golfbanen? Kan flyt påvirkes positivt ved bruk av data? Vil bevisstgjøring og kunnskap om flyt kunne påvirke positivt? Dette og flere andre spørsmål vil vi prøve å besvare i tiden fremover. Det vil ta litt tid og vi må være tålmodige, men målet er klart: Med EasyFlow så skal flyten kunne påvirkes positivt på en enkel og informerende metode.
Drøbak Golfklubb er en av Norges største klubber. De har mange medlemmer og de er en populær klubb for gjestespillere. De har fått tilbakemeldinger på at det er noen utfordringer med flyt og de ønsker å imøtekomme sine medlemmer og gjester for å se hva de faktisk kan gjøre med det.
Easyflow løsningen vil for golfspilleren i første omgang gi informasjon om hvordan flyten er på banen, tid brukt og estimert sluttid. Det vil også bli gitt tips og råd på hva som påvirker flyten og hva den enkelte kan gjøre for å bidra til god flyt på banen. For golfklubben vil de få en oversikt over flyten på banen og vil aktivt kunne ta tak i oppdukkende utfordringer underveis i spillet.
Drøbak GK ser frem til å teste ut løsningen og jobbe med Easyflow for å optimalisere og forbedre tjenesten og på sikt få god kontroll med flyt/tidsbruk på banen.