Drama til siste slag i herrenes NM-finale i golf matchplay:

Av: Ketil Steine  |  Publisert: 28. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Mikkel Antonsen fra Drøbak tok sitt andre NM-gull!

19-årige Mikkel Antonsen fra Drøbak Golfklubb (DGK), som ble tidenes yngste til å vinne NM for senior som 15-åring tilbake i 2017, slo skikkelig i fra seg sist lørdag under NM-finalen i match: Han måtte riktignok slite lenge med Oslo-spilleren Michael Mjaaseth i herrenes finale – og først på det siste hullet tok Mikkel gullet:

-Til slutt var det Antonsen som kunne juble, etter at Mjaaseth hadde sendt en kort chip langt over greenen, skriver Norsk Golf, og forteller at det var en fornøyd vinner som møtte Norsk Golf etter triumfen. Han medga at han ikke spilte sitt beste i finalen, men var fornøyd med prestasjonen gjennom turneringen under ett.

To seiere til DGK-spillere
Samtidig med at NRK sendte NM-finalen med Mikkel i matchspill sist lørdag, markerte en tidligere DGK-spiller, Viktor Hovland, seg på Europa-turen i BMW International Open i München i Tyskland med å like godt gå inn i en suveren ledelse lørdag.

-DGKs Philip Linberg Bondestad kom helt til 8-delsfinalen, sier DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine, og forteller at Philip møtte Mikkel i denne finalen: -Dermed fikk vi kun èn DGK-spiller med videre – og det ble Mikkel, som slo storfavoritten Mats Ege i semifinalen, sier Steine og forteller at NM i Match-spill gikk over tre dager med samme oppbygging som fotball EM: -Først innledende gruppespill med åtte grupper med seks spillere i hver. Disse spilte fem «kamper» mot hverandre, og de fire beste i gruppene gikk til 16-dels finalen på fredag. Lørdag ble så resten av kampene spilt, og etter fire matcher kom Mikkel helt til finalen, som han vant, avslutter DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine.
Finalen ble sendt i sin helhet på NRK1, som en del av NM-Veka, sist lørdag ettermiddag.

Mikkel Antonsen (19) fra Drøbak Golfklubb finn sin TV-debut på NRK under den direksesendte NM-finalen i matchspill sist lørdag. (Foto: Norsk Golf)