Bronse til Geir Leknes fra Drøbak i Senior-NM i golf

Av: Ketil Steine  |  Publisert: 21. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sist helg kvitterte 53-årige Geir Leknes for rådet han fikk for 23 år siden – av sin fysioterapeut, Tommy Nilsen, som nå er nyvalgt styreleder i Drøbak Golfklubb:

Sist helg stakk Geir Leknes av med en bronseplass i NM for senior golfere – på Stiklestad Golfklubbs bane.

-Jeg ledet etter første dag, men er likevel fornøyd med bronse, sier Geir og forteller at han takker Tommy for introduksjonen til golf – og golfkompisen Gjermund Grimsmo for samspillet over mange år: -Drøbak Golfklubb har nemlig et suverent miljø – både for unge, og oss litt eldre «over 50», sier Geir Leknes og minner om at golfens handicapsystem gjør det mulig for spillere med forskjellig erfaring og spillernivå å konkurrere på henimot like vilkår. -Dermed lærer vi av hverandre, og har muligheter for å utvikle oss – uansett alder, mener Leknes.

Beste «amatør»
-Geir har god grunn til å være fornøyd, sier DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine, og forteller at de to på toppen av pallen er for «proffer» å regne. Totalt deltok 60 spillere over tre spilledager i helgens NM, som ble vunnet av Paul Nilbrink fra Holtsmark Golfklubb med +4, og Tom Selmer fra Losby Golfklubb (+5). Geir Leknes fra DGK kom altså på en flott 3.plass med totalt +7.

Geir Leknes er meget godt fornøyd med bronse i NM for seniorgolfere på Stiklestad Golfklubbs bane sist helg. (Foto: Lars Otto Bjørnland)