Årets klubbmestere i Drøbak Golfklubb

Av: J. Ketil Steine  |  Publisert: 21. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Mikkel Bergum Johansen i junior gutteklassen, Catarina Lindvall Selstad i dameklassen og Lasse Gerhardsen i herreklassen. Gratulerer!

Klubbmesterskapet ble arrangert med to runder sist lørdag, mens den planlagte finaledagen – etter såkalt cut – ble avlyst på grunn av «vær & føre» søndag. Totalt stilte nesten 90 deltagere til start lørdag – med 72 i herreklassen, 10 i dameklassen og fem påmeldte i klassen for junior gutter.

Dameklassen ble – i år, som i fjor - vunnet av Catarina Lindvall Selstad, med +11 (79 + 72 =151 slag), fulgt av Marit Munthe-Kaas med +37 (89 + 88= 177 slag) og Kjersti Glenne med +44 (93+91=184). Marit Munthe-Kaas ble sølvvinner også i fjor.

Juniorklassen ble – i år, som i fjor - vunnet av Mikkel Bergum Johansen med -4 (68+68=136 slag) fulgt av Lodin Mathias Femoen, som også i år kom på 2.plass med -2 (69+69=138 slag), og Beck E. Bjørnstad med +9 (75+t4=149 slag) på 3.plass. Junior-vinneren Mikkel Bergum Johansen og sølvvinner Lodin Mathias Femoen kom også på henholdsvis 2. og 3. plass i den «voksne» herreklassen.

Herreklassen ble i år vunnet av Lasse Gerhardsen, med en superrunde på 61 slag og en brennhet putter – ni under banens «par» - som førsterunde, og deretter en 68-runde og ­ totalt 129 slag, som gir -11. På 2. og 3. plass kom de to juniorspillerne Mikkel Bergum Johansen og Lodin Mathias Femoen med henholdsvis -4 og -2.

Årets klubbmestere i Drøbak Golfklubb i 2023 – fra venstre Mikkel Bergum Johansen, som vant junior gutteklassen, Catarina Lindvall Selstad, som også i år vant dameklassen, og Lasse Gerhardsen, som vant herreklassen. (Foto: J. Ketil Steine/DGK)