Årets klubbmestere i Drøbak Golfklubb

Av: Ketil Steine  |  Publisert: 24. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets klubbmestere i Drøbak Golfklubb heter Nora Wiik-Hansen Jenter, Philip Linberg Bondestad Gutter, Kjellaug Sælen Damer og Anders Strand Ellingsberg Herrer.

Klubbmesterskapet ble arrangert sist lørdag og søndag – med totalt 90 deltagere – seks i juniorklassen, åtte i dameklassen og 78 i herreklassen - Banen (og været) viste seg fra sin beste side, så stor takk til Banegjengen for en super bane!

Dameklassen ble vunnet av Kjellaug Sælen med +36 (176 slag), fulgt av Marit Munthe-Kaas med +40 (180 slag) og junioren Nora Wiik-Hansen med +43 og 183 slag.

Juniorklassen for gutter ble vunnet av årets bronsevinner i Junior-NM, Philip Linberg Bondrstad, med -5 og 135 slag, fulgt av Mikkel Bergum Johansen med +4 og 144 slag, og Lodin Mathias Femoen med +29 og 169 slag. Nora Wiik-Hansen var eneste jente som stilte i junior klassen for jenter, og vant med +43 og totalt 183 slag, som også ga en flott 3.plass i den «voksne» dameklassen.

Herreklassen ble spilt over tre runder – to på lørdag, og finalerunden på søndag med såkalt cut – og 52 av DGKs stolte herrer gikk videre til den tredje finalerunden, som ble vunnet av Anders Strand Ellingsberg med -10 og 200 slag, fulgt av junioren Philip Linberg Bondestad med -9 og 201 slag, mens fjorårsvinneren Lasse Gerhardsen kom på 3.plass med -5 og 205 slag.

GRATULERE TIL ALLE VINNERNE OG ALLE DELTAKERE OG STOR TAKK TIL VÅRE TROFASTE HJELPERE!