Årets Klubbmestere i Drøbak GK: Tina, Lasse og Mikkel

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 24. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tre nye klubbmestere 2020 ble kåret etter klubbmesterskapet i Drøbak Golfklubb i helgen:

Tina Lindvall Selstad i dameklassen, Lasse Gerhardsen i herreklassen og Mikkel Antonsen i juniorklassen. Mikkel deltok også i herreklassen – og kom på 3.plass.

-Totalt stilte 86 spillere til start lørdag, mens totalt 63 spillere klarte cut’en og spilte finaledagen søndag, sier DGKs pressekontakt, J. Ketil Steine.

Dameklassen:
I dameklassen spilte 9 damer den siste runden, og Tina Lindvall Selstad vant – i år, som i fjor, og i forfjor – i år med totalt 152 slag. Marit Munthe-Kaas kom på 2.plass med 182 slag, forbedret dermed fjorårets 3. plass. Kjersit Glenne kom på 3.plass med 187 slag.

Herreklassen:
I herreklassen spilte totalt 73 spillere, hvorav 50 klarte «cut’en» og fikk spille finaledagen søndag – og klassen ble vunnet av Lasse Gerhardsen med 205 slag, fulgt av fjorårets vinner, Anders Strand Ellingsberg med 208 slag, og Mikkel Antonsen, som endte på 210 slag. Fjorårets «sølvvinner», Philip Linberg Bondestad, kom i år på 4.plass.

Juniorklassen:
De fire deltagerne i juniorklassen spilte en runde lørdag og en søndag, og Mikkel Antonsen, som kom på 3.plass i herreklassen, vant med 137 slag, fulgt av Philip Linberg Bondestad med 139 slag, Mikkel Bergum Johansen (162 slag) og William Puntervold (214 slag)’

Resultatliste

Årets golfklubbmestere i Drøbak Golfklubb – fra venstre: Tina Lindvall Selstad i dameklassen, Lasse Gerhardsen i herreklassen og Mikkel Antonsen i juniorklassen. Mikkel ble også nr 3 i herreklassen. (Foto: J. Ketil Steine/DGK)