Årets Ildsjel i Golf-Norge:

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 10. november 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tor Grette Jensen - Vi gratulerer med velfjortjent pris!!! Tor ble hedret under Golftinget forrige helg.

Årets Ildsjel 2023

Prisen «Årets Ildsjel» kan årlig tildeles en person/gruppe som har nedlagt et særlig betydningsfullt arbeid for sin klubb. Prisen tildeles en person/gruppe som har gjort seg bemerket gjennom uegennyttig innsats for klubben og medlemmene i klubben, som trener, tillitsvalgt eller frivillig.

Prisen beløper seg til kr. 25.000 som skal brukes til aktivitetsfremmende tiltak knyttet til et innsatsområde «Årets Ildsjel» brenner for.

Årets Ildsjel 2023:
«Årets Ildsjel» har i de 33 årene han har vært medlem av golfklubben, vært et av de mest aktive medlemmene som frivillig. Han er i sitt 80 år, fortsatt en av de klubben kan stole på når det skal «tas et tak», og han melder seg fortsatt til tjeneste som banemerker, banevert og «marshall», og deltar gjerne i dugnader.

Følgende er en oppsummering av frivillig innsats gjennom 33 år:

• Han var medlem av Juniorkomiteen fra 1992, og leder av Juniorkomiteen fra 1994 til 1996.
  • Han har vært klubbens utdanningskontakt fra 1996, og har i løpet av perioden gjennomført utallige Grønt Kort/VTG kurs.
  • Han har vært klubbens HCP-ansvarlig fra 1996.
  • Han tok dommerutdanningen i 1994, og var i mange år forbundsdommer og kurslærer for NGF. Han er fortsatt en skattet dommer internt i klubben.
  • Han har gjennom flere år, sammen med dame- og herrekomiteen, arrangert regelkvelder.
  • Han er fortsatt en av klubbens viktigste ressurser i forbindelse med turneringer – både som turneringsleder, dommer, starter, medhjelper ved premieutdelinger osv.

Årets Ildsjel mottok i 2012 Drøbak Golfklubbs Hedersnål for betydningsfull innsats for klubben over mange år.

Årets Ildsjel 2023 er Tor Grette Jensen fra Drøbak Golfklubb