Årets klubbmestere i Drøbak Golfklubb

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 22. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

heter Mikkel Bergum Johansen, Mille Bugten Kvåle, Catarina Lindvall Selstad og Anders Strand Ellingsberg - Gratulerer!

Klubbmesterskapet ble arrangert lørdag 20/8 og søndag 21/8 – med totalt vel 90 deltagere – 7 påmeldte i juniorklassen, 15 i dameklassen og 72 i herreklassen.

Dameklassen ble vunnet av Catarina Lindvall Selstad, med +14 (154 slag), fulgt av Marit Munthe-Kaas med +31 (171 slag) og junioren Mille Bugten Kvåle med +34 og 174 slag.
Juniorklassen ble vunnet av Mikkel Bergum Johansen, som avanserte fra 2. plass med +4 og 144 slag i fjor, og som gikk årets to runder på totalt banens par (140 slag), fulgt av Lodin Mathias Femoen med +9 og 149 slag – en bedring fra fjorårets 3.plass med +29 og 169 slag. Mille Bugten Kvåle var eneste jente som stilte i denne klassen, og hun endte på en 3.plass med +34 og totalt 174 slag, som også ga en 3.plass i den «voksne» dameklassen.
Herreklassen ble spilt over tre runder – to på lørdag, og finalerunden på søndag med såkalt cut – og 47 av DGKs stolte herrer gikk videre til den tredje finalerunden, som ble vunnet av Anders Strand Ellingsberg med -5 og totalt 205 slag – en forbedring fra fjorårets 1.plass, som endte med +10 og 220 slag. På 2. og 3. plass kom to juniorspillere – Mikkel Bergum Johansen, med totalt +1 og 211 slag, og Lodin Mathias Femoen med +9 og totalt 219 slag.

Årets klubbmestere i Drøbak Golfklubb – fra venstre Mille Bugten Kvåle, beste jente i juniorklassen og nr. 3 i dameklassen, Anders Strand Ellingsberg, som vant herreklassen, Mikkel Bergum Johansen, som vant juniorklassen, og Catarina Lindvall Selstad, som vant dameklassen. (Foto: J. Ketil Steine/DGK)
Flere bilder fra Klubbmesterskapet finner dere her (Foto: J. Ketil Steine/DGK)

Pressekontakt DGK: J. Ketil Steine, mobil 47464183 – epost jksteine@broadpark.no