Baneåpning

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 16. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Styret, administrasjonen og banesjef Lars Eriksen har i samråd med Dr. scient Morten Eirik Engelsjord bestemt følgende for åpning av banen:

Dr. scient Morten Eirik Engelsjord sier følgende i sin rapport: Basert på de erfaringer man gjorde seg på flere golfbaner i 2013 og ikke minst i 2018, vil det være svært uheldig å åpne greenene på Drøbak før graset er godt re-etablert. Det kan gjøres en ny vurdering av green-statusen inn mot neste helg, men slik jeg ser situasjonen per i dag, vil min grasfaglige anbefaling være å vente med baneåpning til etter 17. mai. Det tar tid å reparere vinterskadde greener. Åpner man for spill før dette grunnlaget er godt nok, vil man risikere å måtte slite med dårlige greener gjennom hele spillesesongen.

Engelsjord har gitt oss et 12 dagers program for å bistå i å reparere våre vinterskadde greener. Banesjef Lars Eriksen mener at om vi kan starte litt forsiktig, kun for medlemmer, noen dager før med redusert tilgjenglighet vil vi alikevel kunne klare å gjennomføre det foreslåtte programmet.

Styret har derfor bestemt at det åpnes for medlemmer lørdag 14.mai med annen hver starttid tilgjengelig for booking fra kl. 10:06 - 18:00. Denne ordningen varer t.o.m. tirsdag 17.mai. Det vil ikke være åpent for ballrenne/spill på banen før eller etter disse tider i perioden.
Fra og med onsdag 18.mai åpner banen som normalt for alle (medlemmer og gjester) med booking/spill fra kl. 08:00 - 19:00.

Booking av starttider for medlemmer åpner i morgen, lørdag 7. mai kl. 10:00 - Vanlige booking regler gjelder.
14.mai kl. 10:00 åpnes booking for gjester for spill f.o.m. 18. mai - Vanlige booking regler gjelder.

Green hull 1