Møt vår nye Banesjef

Av: Jens Gilboe  |  Publisert: 23. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Logan Ferguson

Hei, jeg heter Logan og er engasjert som banesjef eller head greenkeeper i Drøbak Golfklubb. Jeg kommer fra Skottland, hvor jeg har min utdanning i Greenkeeping & Golf Course Management fra Elmwood College i nærheten av St Andrews. Jeg ble ferdigutdannet i 2001 og har jobbet som greenkeeper siden da. De siste 16 årene har jeg hatt gleden av å jobbe som banesjef i to forskjellige klubber, hvorav 3 år på Kragerø Golfklubb og 13 år på Nøtterøy Golfklubb.

I løpet av sesongen har jeg ansvaret for et team på inntil 7 greenkeepere, og sammen jobber vi for å lage en bane av høy kvalitet ut fra de forholdene vi har. Vi fokuserer på å skape optimale spilleforhold og sørge for at banen holder høy standard gjennom sesongen. Selv om det kan være utfordrende å vedlikeholde og forbedre golfbaner i et klima som vårt, synes jeg vi klarer oppgaven stort sett ganske bra takket være innsatsen og dedikasjonen til teamet mitt og meg selv. Jeg ser frem til å bringe mine erfaringer og lidenskap for banevedlikehold til klubben og jobbe sammen med dere for å videreutvikle banen vår.